پاورپوینت بررسي علمي كاربرد بعضي از گياهان داروئي رايج در طب مردمي

دسته بندي : مهندسی » مهندسی کشاورزی زراعت
خرید و دانلود پاورپوینت بررسي علمي كاربرد بعضي از گياهان داروئي  رايج  در طب مردمي،
خرید و دانلود پاورپوینت با موضوع بررسي علمي كاربرد بعضي از گياهان داروئي  رايج  در طب مردمي،
در قالب ppt و در 89 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

بخشی از متن اسلاید:

حمايت علمي از شكل گيري فلسفي و درماني طب گياهي در طي30 سال گذشته بطور چشم گيري  توسعه يافته  است . پايه ريزي  اين فلسفه از دانش پزشكي  مردمي در سراسر جهان ريشه يابي  شده به قسمي كه امروزه  با بكار گيري  اصول طب مدرن  اثربخشي گياهان داروئي  به اثبات رسيده و اعتقاد جهاني اين است كه  دارو درماني  گياهي  علمي اساس بهداشت  خوب  ،پيشگيري  و درمان موثر را تشكيل ميدهد.

در ارتباط با اصول طب عوام لازم است بين طب عوام و طب حرفه اي سنتي  تمايزي قائل شويم  طب عوام  درمان هائي  را شامل  ميشود كه توسط  عوام مجرب كه دكتر طب و يا حكيم مجرب نيستند به اجرا در مي آيد – اسرار طب عوام نسل به نسل انتقال يافته، از والدين  به فرزندان و سپس به نوادگان به ارث ميرسد  عوامي كه نقش  درمان را بعهده دارند  مهارت  و علم  خاص  را  در درمان  ناخوشي ها بكاربرده و به هيچ وجه تحصيلات  مربوط به اين رشته را نياموخته اند  و از كتب طب استفاده  نمي كنند .

بكارگيري گياهان در درمان  ناخوشي ها با خلقت بشر همزمان است، بشري كه از يك سوء در برابر انواع بيماريهاي  ناشناخته  و از سوي  ديگر  در برابر انواع  رمز و رازهاي  ناشناخته ي طبيعت  و انواع مخاطرات  ديگر قرار داشته است

مردم كره زمين صدها و هزارها گياهان بومي را  در درمان ناخوشي ها  از زمان قبل از تاريخ بكار مي برده اند اولين مصرف گياهان بعنوان عوامل شفا دهنده كه مورد قبول  واقع شده است از روي نقاشيهاي درون غار Las caux  در فرانسه  كه توسط كربن راديو اكتيو  شناسائي شده است  از 25000 -  13000   سال  قبل ميلاد مسيح شروع ميشود .

گياهان طبي در متعلقات جنازه  يك مرد يخ زده  كه بدن او در كوههاي آلپ در كشور سوئيس منجمد شده است  و مربوط به بيشتر از 5300 سال قبل است ديده شده و بنظر ميرسد كه گياهي  در درمان انگل هاي يافت شده در روده  بكار رفته است .

دسته بندی: مهندسی » مهندسی کشاورزی زراعت

تعداد مشاهده: 1440 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.ppt

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 89

حجم فایل:1,517 کیلوبایت

 قیمت: 80,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب و کاربردی جهت استفاده دانشجویان و رشته کشاورزی

  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 89 اسلاید، قابل ویرایش.